- wdrażamy porządek i stały rozkład dnia (taka sama pora wstawania, posiłków, wykonywania obowiązków, kładzenia się spać); daje to dziecku poczucie ładu i spokoju; jego układ nerwowy ma czas na regenerację,
- planujemy z wyprzedzeniem wszystkie sprawy dodatkowe (poza rozkładem dnia), w których dziecko będzie uczestniczyć,
- dajemy dziecku czas na odpoczynek po szkole, jednak odrabianie lekcji powinno się odbywać po nie za długiej przerwie; przed rozpoczęciem pracy dziecko niech wykona kilka ćwiczeń ruchowych przy muzyce,
- stwarzamy dziecku warunki do dobrej koncentracji uwagi podczas odrabiania lekcji (ograniczamy bodźce: unikamy głośnej muzyki, włączonego telewizora, radia, głośnych rozmów itp.),
- na biurku, czy stole, gdzie dziecko odrabia lekcje i się uczy nie ustawiamy obrazków, maskotek, zabawek, by nie rozpraszać dziecka,
- ograniczamy dziecku oglądanie telewizji i granie w gry komputerowe – zajęcia te powinny się odbywać we wcześniej zaplanowanym czasie i być traktowane jako nagroda (dozwolona w ścisłych granicach czasowych od … do ….); w zamian wskazane jest wyjście z dzieckiem na spacer lub udział w zajęciach rozwijających zainteresowania,
- dostosowujemy tempo nauki do możliwości psychofizycznych dziecka,
- zapewniamy dziecku spokojne miejsce do odpoczynku i zabawy,
- uczymy dziecko relaksowania się,
- pilnujemy, aby dziecko, przystępując do nauki, nie było głodne, ani spragnione,
- dbamy o prawidłową dietę bogatą w białko i witaminy,
/na podst. „Uczeń z dysleksją w domu. Poradnik nie tylko dla rodziców”, M. Bogdanowicz, A. Adryjanek, M. Różyńska/